모바일 메뉴 닫기
 

게시판

석박사과정

제목
2020년 8월 졸업예정자 학위논문 제출 안내(Thesis Submission Guide for Aug. 2020 Graduates)
작성일
2020.06.16
작성자
연합신학대학원
게시글 내용

연세에서 연구의 결실을 이루어내신 모든 분들께 진심으로 축하의 말씀 드립니다.
여러분께서 제출해주신 학위논문 파일은 연세대학교 학술정보원 dCollection 및 협약 기관(한국교육학술정보원의 RISS 등)을 통해 온라인 원문서비스로 제공됩니다. 아울러, 책자 논문은 보관/열람을 위하여 학술정보원에 2부, 국립중앙도서관과 국회도서관에 각 1부씩 보관됩니다
.
여러분의 소중한 연구 성과가 미래 연구와 학문 발전을 위해 쓰일 수 있도록 제출과정에도 적극 협조 부탁드립니다
.
 
1.  온라인제출

 가. 제출기간: 
2020. 7. 3.(금) ~ 2020. 7. 9.(목) 중 24시간 가능
 나. 제출방법: 학위논문 온라인 제출 사이트(
http://dcollection.yonsei.ac.kr
) -> 로그인 -> 자료제출
  - ID/PW는 연세포탈과 동일합니다.
  - 제출 방법 및 저작권 설정은 학위논문 온라인 제출 매뉴얼(첨부파일)을 참고해주세요
.
 다. 파일형식: pdf 형식 (다른 포맷으로 업로드 시 페이지 밀림, 그림/도표 깨짐 현상 등이 발생할 수 있습니다
.)
 라. 검증작업 시간: 제출기간 중
 09:00~17:00
  - 입력한 메타데이터, 제출된 파일의 이상 유무 등을 확인합니다
.
  - 검증 후 승인처리는 관리자가 직접 수동으로 실시합니다. 따라서 업무일 기준 1일 내로 승인되지만, 마감일에 가까워져 제출자가 몰리면 더욱 오래 걸릴 수 있습니다
.
  - ‘dCollection – 제출내역’ 페이지에서 본인의 논문상태를 확인해주세요. 
 

논문상태승인 여부설명
자료제출’ 버튼미승인제출건이 임시저장 상태에 있습니다해당버튼을 누르고자료제출 프로세스를 끝까지 완료해주세요.
논문제출 접수완료미승인제출과정이 완료되었습니다관리자의 검증을 기다려주세요.
반송미승인제출건이 반송되었습니다반송사유는 ‘개인공지를 확인해주세요.
논문제목을 클릭해 재제출과정을 완료해주세요.
재제출미승인반송후 재제출과정이 완료되었습니다관리자의 검증을 기다려주세요.
논문제출 처리완료승인제출건이 관리자 검증후 승인되었습니다책자논문을 준비해주세요.
저작권이용동의서와 제출확인서를 출력하여 책자논문제출시 함께 제출해주세요.


2. 책자 제출
 가. 제출기간: 2020. 7. 10.(금) ~ 2020. 7. 15.(수) 중 평일 9:00~17:00
  - 2020. 7. 15.(수)은 20:00까지 운영.
 나. 제출장소: 연세·삼성학술정보관 1층조용선전시실
 다. 제출항목 
 

 하드커버논문제출부수: 4
심사위원 전원이 도장 또는 서명한 원본인준서를 포함한 1부가 반드시 있어야. (나머지는 인준서 사본이 들어간 책자제출 가능)
온라인 비공개 학위논문일반대학원 법학과 학위논문은 5
 저작권이용동의서제출 부수: 1
본인 서명.
 제출확인서제출 부수: 1
제출처(학술정보관)에서 확인도장을 받아 연합신학대학원 행정팀(원두우신학관 113호)으로 제출해주세요.

저작권 이용동의서, 제출확인서는 온라인 제출 승인 이후, dCollection – 제출내역 페이지에서 출력 가능


3. 온라인 설문조사(박사졸업자만 해당)

 가. 박사졸업자는 한국직업능력개발원의 온라인 조사 페이지(http://www.narastat.kr/emdh)에 접속하여 설문조사를 완료해야 합니다.

 나. 설문 완료증을 출력하여 논문제출확인서와 함께 연합신학대학원 행정팀(원두우신학관 113호)으로 제출하시기 바랍니다.


4. 기타 유의사항

 가. 학위논문 작성법(체제)에 관한 내용은 아래 일반대학원 홈페이지 학위논문 작성법(체제) 안내를 참조하되, 소속 및 전공은 연합신학대학원의 전공표기에 따라 기재하여야 합니다.(예: '연합신학대학원 상담코칭학전공')

 나. 연세대학교 일반대학원 학위논문 작성법(체제) 안내는 아래 링크를 참조하시기 바랍니다.

http://graduate.yonsei.ac.kr/graduate/academic/notice_haksa.do?mode=list&srSearchKey=&srSearchVal=&srCategoryId1=363

 다. 책자 대리 제출 가능하며, 논문 저자의 신분증(학생증 가능)을 대리자가 지참하여 제출처로 방문하시기 바랍니다.
 라. 온라인, 책자논문 마감 기한을 필히 확인하시어 제출 진행 바랍니다.

 

5. 제출 관련 문의

 가. 전화: 02) 2123-4643 / 4644 / 6319 / 6341
 나. E-mail: 
thesis@yonsei.ac.kr

 다. 제출처 업무 시간: 평일 09:00 ~ 17:00



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


We sincerely congratulate all of you who accomplished the final result of study in Yonsei University.
The thesis files you submit will be provided as online full-text services through the dCollection of the Yonsei University Library and RISS of the Korea Education and Research Information Service. In addition, 2 copies of the papers are kept at the Yonsei University Library for archiving / reading, and one at the National Library of Korea and the National Assembly Library.
Please cooperate in the submission process so that your valuable research results can be used for future research and academic development.

1. Online Submission
 i. When: 
Jul. 3, 2020 (Fri) ~ Jul. 9, 2020 (Thu) 24 hours available

 ii. How: Dissertation online submission site (http://dcollection.yonsei.ac.kr
) -> Login -> Submit
  - 
Use Yousei portal ID/PW.
  - Please refer to the online submission manual (attached file) for submission method and copyright setting.
 iii. File format: pdf only (other formats can cause page breakage, picture/chart breakage, etc.)
 iv. Verification work time: 9:00 ~ 17:00, during submission period
  - For checking the metadata you entered and whether there are any problems with the submitted file, etc.
  - After the verification, the approval process is performed manually by the administrator. Normally, it is approved within 1 business day, but it may take longer if the deadline is near and the submitter is driven.
  - Please check your thesis status on the ‘dCollection – Submit history’ page. 
 

Thesis statusApproval statusExplanation
‘Submit’ buttonUnapprovedYour submission is in a temporary save state. Please press the ‘Submit’ button and complete the process.
Accept completeUnapprovedThe submission process is complete. Please wait for verification by the administrator.
ReturnUnapprovedYour submission has been returned. Please check the ‘My Notice’ for the reason for the return.
Click on the title of the paper to complete the resubmission process.
Re-submitUnapprovedResubmission process has been completed after the return. Please wait for verification by the administrator.
Submit completeApprovedYour submission has been approved after the verification. Please print and bind your thesis.
Please print the License Agreement and Submit Confirmation of submission and submit it together with the submission.

 
 
2. Book thesis submission
 i. When: 
Jul. 10, 2020 (Fri) ~ Jul. 15, 2020 (Wed) weekdays 9:00~17:00

 ii. Where: Exhibition Hall, 1F, Yonsei-Samsung Library
 iii. Items to submit 
 

① Hard-bound thesisRequired: 4 copies
- One of the copies must have the original thesis approval sheet signed by all members of the advisory committee. (Others can have scanned page.)
- 5 copies are required for copyright disagree or Department of Law thesis.
License AgreementRequired: 1 copy
- With the author’s signature.
Submit ConfirmationRequired: 1 copy
- Please get confirmation stamp from the thesis submission office.
Submit it to your graduate school office.
(For applicants who belongs to the general graduate school, submit it at the thesis submission office.)

* License Agreement and Submit Confirmation can be printed out on the ‘dCollection – Submit history’ page, after online submission is approved.
 
3. Notes
 i. The format of the thesis should be confirmed by the author referring to the dissertation notice on the homepage of the graduate school. If there is a format designated by your graduate school/department, please follow it. There is no specific format designated by the library.
 ii. Please refer to the link below for information on the dissertation writing format of Yonsei University Graduate School.

http://graduate.yonsei.ac.kr/graduate/academic/notice_haksa.do?mode=list&srSearchKey=&srSearchVal=&srCategoryId1=363

 iii. When submitting by deputy, please make your deputy bring your identification card (student ID card is OK) and then visit the submission office.
 iv. Please adhere to the deadline for online, book thesis submission.
 
4. Contact
 i. Call: 02) 2123-4643 / 4644 / 6319 / 6341
 ii. E-mail: 
thesis@yonsei.ac.kr

 iii. Service hours: 09:00 ~ 17:00 on weekdays


첨부
온라인_학위논문_제출방법_안내_Manual_new.pdf Guide_to_Online_Thesis_Submission_Procedure_new.pdf